Skip to main content
schaatsen

AllUnited voor schaatsclubs

Mede dankzij onze geïntegreerde schaatsvereniging-specifieke oplossingen kunnen wij ook jouw vereniging een impuls geven. AllUnited maakt het besturen van je club eenvoudiger en helpen je met oplossingen waarmee jouw vereniging beter kan ‘binden en boeien’.

inline speed skating

Meerdere sporten, één administratie

Voor OMNI-verenigingen, met vaak complexe administraties, biedt AllUnited dé oplossing. Onze centrale online oplossing stelt meerdere gebruikers in staat tegelijkertijd te werken. Zo kunnen leden bijvoorbeeld meerdere sportdisciplines beoefenen en toch één factuur ontvangen, zoals een wedstrijd- en natuurijslidmaatschap.
schaatsen ijsbaan

Partner KNSB

Wij zijn gecertificeerd partner van de KNSB. Dit zorgt voor naadloze integratie van ledenadministratie en disciplines (waaronder wedstrijd- en recreatieve leden), inclusief bondsnummer. Deze informatie-uitwisseling draagt bij aan de complete ontzorging van schaatsverenigingen/ banen.

Haal het beste uit je schaatsvereniging

Ontdek de handige modules die je schaatsclub naar een hoger niveau tillen. Optimaliseer eenvoudig het clubbeheer, verbeter de communicatie en behaal de beste resultaten.
  • KNSB koppeling

    Onze software zorgt voor snelle uitwisseling tussen jouw vereniging en de bond, waardoor wijzigingen automatisch worden verwerkt in beide administraties.
  • Lessen

    Met de Lessenmodule beheer je inschrijvingen, communiceer je met trainers en deelnemers en organiseer je op een effectieve en gemakkelijke manier schaatslessen.
  • Digitale presentie

    Presentielijsten en -mappen behoren tot het verleden! Met de Digitale presentie-module kan de presentie voor lessen, trainingen gemakkelijk worden bijgehouden.
  • Beoordelingen

    Verhoog het niveau van jouw schaatsers met behulp van de AllUnited Beoordeling-module, de tool voor zwemlessen om evaluaties en beoordelingen uit te voeren.
  • ClubApp

    Vormt het hart van jouw community. Met de ClubApp deel je berichten, creëer je ledeninteractie, verstuur je pushnotificaties, integreer je social media kanalen en meer!
    schaatsen op ijsbaan

    Unieke meerlaagse structuur baanverenigingen

    Specifiek voor baanverenigingen hebben wij een oplossing gerealiseerd waarmee verenigingen gemakkelijk communiceren over benodigde abonnementen voor het gebruik van de schaatsbaan. AllUnited biedt een centrale administratie met sub-administraties, waarin leden worden uitgewisseld met de KNSB. Het volledige systeem stelt clubs in staat hun community te beheren, terwijl baanverenigingen werken met een centraal relatiebestand met abonnementhouders en abonnementen rechtstreeks aan clubs kunnen factureren. De aanmelding van abonnementen en leden bij de baanvereniging wordt ontdubbeld en er wordt gewerkt met centrale toegangscontrole.

    Jouw partner voor succes in jouw schaatsvereniging

    Inzicht en overzicht

    Krijg inzicht en overzicht met onze rapportagetool. Genereer snel rapportages en communiceer eenvoudig met leden via mail, sms en pushberichten.

    Brede ondersteuning

    Onze verenigingsexperts zijn er niet alleen om te helpen bij het optimaal gebruik van AllUnited, maar geven ook waardevol inzicht om het beste uit je zwemclub te halen.

    Multisport mogelijkheden

    Beheer meerdere sporten in AllUnited met eigen seizoenen en contributiestructuren. Leden worden automatisch uitgewisseld en kortingsregelingen verrekend.
    Maak kennis met het systeem van AllUnited en ontdek hoe wij jouw schaatscommunity kunnen versterken.

    Veelgestelde vragen

    Is er een koppeling met de KNSB?

    Ja, AllUnited koppelt met de KNSB. Dit houdt in dat nieuwe leden, mutaties en afmeldingen worden doorgezet naar de KNSB.

    Welke gegevens worden er met de KNSB uitgewisseld?

    AllUnited wisselt namens de vereniging onderstaande data uit met de KNSB via HTTPS of SFTP. Deze heeft als doel om deze gegevens van leden automatisch synchroon te laten lopen bij de KNSB. De club/verenigingsdata bij AllUnited staat opgeslagen in twee verschillende datacentra in Nederland.

    Persoonsgegevens:
    Voornaam
    Voorletters
    Voorvoegsel
    Achternaam
    Geslacht
    Geboortedatum

    NAW-gegevens:
    Straat
    Huisnummer
    Toevoeging
    Postcode
    Plaats
    Land

    Contact gegevens:
    Email
    Telefoon
    Mobiel

    Functies:
    Functie
    E-mail-functie
    Ingangsdatum
    Einddatum

    Hoe ziet een overstaptraject eruit?

    Stap 1: relatiebestand toevoegen  
    Voeg jouw relatiebestand toe in de documentenkluis van jouw AllUnited systeem.  

    Stap 2: inrichten systeem 
    Wij importeren de bestanden in jouw AllUnited systeem en zorgen dat alle relaties op de juiste manier in het systeem komen te staan. 

    Stap 3: uitleg systeem 
    Wij plannen een online bespreking in om de werking van jouw administratie uit te leggen.  

    Stap 4: feedback geven 
    Na de uitlegsessie is er de mogelijkheid om het systeem zelf te verkennen en te controleren, zodat jullie feedback kunnen geven en gerichte vragen kunnen stellen.  

    Stap 5: feedback verwerken  
    Wij voeren de gewenste correcties door, waarop jullie de laatste wijzigingen nog eens kunnen controleren.  

    Stap 6: start implementatie en aan de slag met AllUnited 
    Gefeliciteerd, je kunt aan de slag met het volledig voor jou ingerichte relatieadministratie!  

    Indien van toepassing zal de financiële implementatie plaatsvinden.  

    Het beheren van jouw vereniging wordt vele malen eenvoudiger en fijner. Houd de ledenadministratie en boekhouding up-to-date, zorg ervoor dat de facturen allemaal netjes op tijd worden gefactureerd, synchroniseer automatisch met de bond en nog veel meer.  

    Kunnen wij de administratie uitbesteden?

    Ja, wij bieden het uitbesteden van de administratie aan als een van onze Extra Services. Wij kunnen de meeste uitvoerende taken van de ledenadministrateur en/of penningmeester grotendeels overnemen. Dit gebeurt volledig binnen de eigen administratie en kan op ieder moment weer door de vereniging zelf overgenomen worden.  

    Kunnen wij met een extern boekhoudpakket blijven werken?

    Ja, dit is mogelijk. Wij adviseren de vereniging haar facturatie en debiteurenbeheer via AllUnited te laten verlopen. Daarmee wordt voorkomen dat alle leden ook als een debiteur in het andere financiële pakket onderhouden moeten worden en dat de informatie in het AllUnited systeem vervuilt. 

    Om dubbele werkzaamheden te voorkomen wordt dan een “dummy” grootboekrekening ingesteld in AllUnited, waarop alle posten die geen betrekking hebben op de debiteuren automatisch worden geboekt. In het financiële systeem worden dan periodiek de gegevens vanuit AllUnited ingelezen of via memoriaal geboekt.