We hebben er even op gewacht, maar het is bijna zover: de langverwachte Takenmodule gaat binnenkort de testfase in! Met deze nieuwe functionaliteit wordt het organiseren en verdelen van vrijwilligerstaken binnen de vereniging een stuk eenvoudiger.
Elke vereniging of community kent ze: de kleine klusjes die onmisbaar zijn voor het goed functioneren van activiteiten en evenementen. Denk aan het klaarzetten of opruimen van materialen, schoonmaken van ruimtes, ondersteunen bij een activiteit, aanvullen van voorraden of kleine onderhoudstaken.
Vrijwilligerstaken beter georganiseerd
Tot nu toe werden deze taken vaak ad hoc geregeld of op losse lijstjes bijgehouden. Met de nieuwe Takenmodule verandert dat. De Takenmodule maakt het mogelijk om alle taken centraal te plannen, toe te wijzen aan vrijwilligers en eenvoudig inzichtelijk te maken wie wat doet en wanneer.
Overzicht en gemak
Appbeheerders kunnen eenvoudig taken aanmaken per activiteit of datum, deze koppelen aan specifieke momenten of rollen. Leden of vrijwilligers kunnen zichzelf vervolgens inschrijven voor een taak die bij hen past. Dit voorkomt miscommunicatie, dubbele afspraken en ad hoc geregel.
Of je nu een sportvereniging, muziekvereniging, buurtinitiatief of een andere vorm van community bent: deze module biedt structuur en rust in de dagelijkse organisatie!

Voor elke community
Met name organisaties die draaien op vrijwilligerswerk – groot of klein – zullen veel profijt hebben van deze nieuwe tool. De Takenmodule maakt het makkelijker om betrokkenheid te stimuleren en zorgt ervoor dat ook de kleinere, maar essentiële taken niet vergeten worden.
Binnenkort beschikbaar
De module wordt eerst door ons team getest, daarna waarschijnlijk door een aantal verenigingen en community’s. Op basis van hun feedback wordt de module verder geoptimaliseerd. We hopen de eerste versie van deze handige module in de nieuwsbrief van mei met jullie te kunnen delen.
Wil je meedenken, testen of alvast meer informatie ontvangen? Neem gerust contact met ons op door een ticket in te dienen in het Customer Care Center – we horen graag van je.