Voor vandaag en morgen
Dé oplossing voor jouw gymnastiekvereniging
De KNGU selecteerde AllUnited als nieuwe partner voor een eenvoudige, moderne en veilige verenigingsoplossing. Is jouw gymnastiek vereniging al toekomstproof?
Inmiddels hebben meer dan 350 gymnastiekclubs gekozen voor AllUnited, sluit jij ook aan?

Vanaf €0 een moderne en veilige oplossing
Leg eenvoudig relaties vast, voeg je functies toe, maak een lesplanning, stuur je facturen en communiceer via jouw GRATIS ClubApp.
Zien is geloven
Tijdens de KNGU congresavonden presenteerden we in 15 minuten de voordelen van AllUnited en deelden we onze visie op de toekomst van gymverenigingen. Bekijk ons verhaal in de video hieronder.
Wil je zien hoe ons pakket werkt? Bekijk dan de uitgebreide demo en krijg een eerste indruk van wat wij voor jouw gymnastiek vereniging kunnen kunnen betekenen.

Bespaar tijd en til jouw vereniging naar een hoger niveau
AllUnited helpt gymnastiekverenigingen met het verbeteren van administratieve communicatieve en organisatorische processen, zodat de club makkelijker bestuurbaar wordt en de verbinding met leden verbeterd.
Onze meest gewaardeerde oplossingen
Relatie administratie
Financiele administratie
Een volledig financiële administratie inclusief boekhouding.
Lessen planning
Diensten planner
Maak (bar)roosters, laat vrijwilligers zichzelf indelen en stuur reminders.
Geïntegreerde website
ClubApp
Digitale nieuwsbrieven
ClubCasting
CRM
Rapportagetool
De uitgebreide rapportage tool zorgt voor inzicht en overzicht.
Automatische berichtgeving
Het systeem stuurt automatisch berichten uit.
Functies en commissies
Events
Beoordelen
Digitale presentie
Baan reserveren
Reserveringssysteem geïntegreerd met de website en de ClubApp. Afhangbord
Of kies uit andere slimme modules zoals:
Agenda’s, Documentenbeheer, Diploma’s, Kluis,
Scheidsrechters en veel meer.
Ons gymnastiek pakket
Eenvoudig administreren, organiseren en communiceren in één pakket
VANAF
PER LID/JAAR
Evenaart alles wat Digimembers kan. Alleen daar hebben wij, in samenspraak met clubs, extra functionaliteiten aan toegevoegd.
Inhoud Gymclub Members:
Extra gymnastiek modules (tegen betaling)
Extra module: API
Als vereniging sla je allerlei data op binnen AllUnited. Deze data is soms zeer waardevol om te gebruiken binnen andere software, websites of apps. AllUnited beschikt binnen haar brede scala van functionaliteit over een Json API waarmee allerlei data uit AllUnited richting andere applicaties gecommuniceerd kan worden. Een ideaal verlengstuk om op andere plekken ook gebruik te maken van jouw club data.
Extra module: Boekhouding
Een volledig geïntegreerde boekhouding speciaal gericht op gymnastiek verenigingen die naadloos aansluit op jullie facturatie. Begrotingen, grootboekrekeningen, inkoopfacturen, btw, kas&bank boeken, en veel meer.
Opleiding per gebruiker
Een opleiding waarin de financieel verantwoordelijke één op één wordt opgeleid door de financiële consultants van AllUnited.
Extra module: Clubapp Plus & Premium
ClubApp Plus
De Gym ClubApp Plus is de tool om je leden te bereiken! Toon nieuwsberichten en verstuur groepsgewijze pushberichten. Laat je leden mutaties doorgeven en toon je clubagenda met lessen en events. Laat leden hun aanwezigheid aangeven, toon foto albums, maak polls, en laat trainers hun eigen trainingsgroepen managen met het aanbieden van lesmateriaal en meer. Inclusief eigen ClubApp beheer, met gebruiker statistieken.
ClubApp Premium
ClubApp Premium is de derde variant waarin de informerende mogelijkheden van ClubApp Start en de interactieve mogelijkheden van ClubApp Plus zijn meegenomen. ClubApp Premium verzorgt dat de vereniging over een eigen ClubApp beschikt in de Apple en Google Stores.
Extra module: iDeal
Met de iDeal-module kan je nu nog eenvoudiger de gymnastiek lidmaatschapsgelden, abonnementen, sponsorgelden, contributies e.d. innen. De module voegt simpele betaallinks toe aan:
• Pdf-facturen en e-mails
• De persoonlijke pagina op de clubwebsite
• De ledenmodule
Met de iDeal-module wordt het innen van gelden een stuk eenvoudiger. Je hebt wel een payment provider nodig die de iDeal-betalingen voor je af gaat handelen. We koppelen op dit moment met Pay.nl en Rabobank online kassa.
Extra module: Ledenmodule
De ledenmodule is een extra laag binnen de AllUnited backoffice welke bereikbaar is via een leden login op de clubwebsite. Leden krijgen met deze module toegang tot hun eigen data en een beperkte functionaliteit, zoals het beheren van de eigen gegevens, inzage in eigen facturen of instellingen rondom hun privacy. Indien gewenst kunnen ook de lessen/ cursussen en online locatiereserveringen opgenomen worden in deze module.
Extra module: Nieuwsbrieven
Elk lid ontvangt per e-mail zijn of haar persoonlijke informatie in combinatie met het algemene clubnieuws.
Alleen mogelijk in combinatie met een website XL van AllUnited vanwege de integratie, waarmee de persoonlijke relevantie per ontvanger wordt gerealiseerd.
Extra module: Test-omgeving
Soms kan het handig zijn om een test-omgeving te gebruiken bijvoorbeeld wanneer er een nieuwe penningmeester gebruik gaat maken van het pakket en het facturatieproces eerst een keer wilt doorlopen in een test-omgeving, voordat hij/zij de daadwerkelijke facturatie gaat uitvoeren. Dit is mogelijk in een test-omgeving. AllUnited maakt dan een kopie van de bestaande administratie.
Aan het klaarzetten en onderhouden van deze test-omgeving zijn kosten verbonden. Het klaarzetten van deze omgeving bedraagt €50,00 excl. btw. Voor het onderhoud rekent AllUnited €25,00 excl. btw per maand, waarbij een minimum geldt van een periode van drie maanden. De test-omgeving is maandelijks opzegbaar.
Extra module: Vrijwilligersplan module
Maak gebruik van de extra module vrijwilligersplanning. Met dit systeem los je direct je planning van je bar en andere vrijwilligersdiensten op. Aanmaken, inschrijven, automatisch indelen, communiceren en ruilen. Alles kan.
Extra module: Website XL
Een geïntegreerde verenigingswebsite met alles erop en eraan. Agenda, nieuwsberichten, inschrijfformulier, bestuursoverzichten, teampagina’s, en veel meer. Leden loggen eenvoudig in schrijven zich in voor lessen of een lidmaatschap. De website werkt op mobiele telefoon, tablet en desktop. We nemen het beheer van het domeinnaam uit handen, up-to-date SSL-certificaat en de mogelijkheid om e-mailadressen met je eigen domeinnaam bij ons onder te brengen is optioneel.
Opleiding per gebruiker
Een opleiding waarin de webmaster één op één wordt meegenomen in de keuzes om een goede website op te bouwen en zelf te beheren.
Voordelen ten opzichte van andere aanbieders
alles eenvoudiger
- Continue doorontwikkeling & updates
- 35 dedicated werknemers
- Meer dan 1000 verenigingen aangesloten
- Makkelijke rapportages
- SMS Noodgevallen service
- Marketingtools
- Online support

Wat zeggen onze gebruikers?
De service desk van AllUnited is goed ingericht: er wordt snel gereageerd en de medewerkers denken mee met de situatie van jouw vereniging. Daarom zijn zij sterk in hun dienstverlening.
Wij zijn een vereniging van zo’n 1.200 leden en bestaan uit 7 verschillende afdelingen. Het aantal vrijwilligers staat op 50 en sportleiding op zo’n 40 mensen. Wij bieden 115 lesuren per week, dus een goed lopend programma is een must binnen onze vereniging: een up-to-date lesrooster, goede website, goede archivering van de gegevens van onze leden en medewerkers en ga zo maar door. Dit biedt het programma van AllUnited allemaal. Lees meer
Onze vereniging heeft een back office: het Sportpunt. Het Sportpunt werkt al jaren met het complete pakket van AllUnited en kan goed professionaliseren dankzij dit programma. Wij zijn tevreden omdat het pakket allesomvattend is voor de vereniging, de organisatie en mensen die er werken verenigingsgericht denken en alle specifieke wensen van de vereniging uitgevoerd kunnen worden.
Als gebruiker van de ledenadministratie kan ik vermelden dat ik tevreden ben met de opzet van de inschrijving van nieuwe leden. Vooral nu het inschrijfformulier van de website van SV Fier is gekoppeld aan dat van AllUnited. De gegevens worden automatisch overgeschreven naar All United. Ik hoef slechts de ontbrekende gegevens in te vullen.
Het zou nog gebruiksvriendelijker zijn indien deze persoonlijke gegevens gekoppeld worden aan voor ons van toepassing zijnde turn- en badmintonbond. Dat betekent voor mij nog minder werk, maar het controleren blijft!
Wil je op de hoogte blijven van alle gymnastiek ontwikkelingen?
Elke maand onze laatste update!
Continue doorontwikkeling
Bij AllUnited zijn we met 35 dedicated werknemers continue aan het doorontwikkelen. Zo helpen we jouw gymnastiekvereniging met het verbeteren van administratieve communicatieve en organisatorische processen. Bekijk hieronder een greep uit de toekomstige ontwikkelingen of meld je aan op onze nieuwsbrief.
Planning 2021:
Drag and drop plannen
- Deelnemers bij gymnastiek lessen
- Lessen bij accomodaties
Verbeteren digitale presentie gymnastiek
- Persoonlijke web profiel
- App
Digitale goedkeuring automatische incasso
- Via inschrijfformulier (nieuwe leden)
- Via los formulier (bestaande leden)
Reeds opgeleverd:
April 2021: privacy instellingen via onze app
Via onze app waren leden al in staat om de mutaties van hun ledengegevens door te geven. Daar zijn de privacy instellingen nu ook bij gekomen.
April 2021: digitale presentie via onze app
Een oplossing om de papieren presentielijsten tot het verleden te laten behoren. Meer overzicht en betere vastlegging in minder tijd.
Februari 2021: Combineren van meerdere staffels
Meerdere staffels achter één lestype bleek toch wel voor te komen. Het is nu mogelijk om staffels te combineren om tot de gewenste berekening te komen.
November 2020: aangescherpte controles bij lessen
Binnen de lessen was behoefte aan scherpere controles. O.a. bij dubbele deelname bij de lessen.
September 2020: niet verplichte informatie bij inschrijven
Bij inschrijvingen bleek meer flexibiliteit benodigd. Bijv. de informatie zoals IBAN en geboortedatum optioneel mogelijk te maken
Augustus 2020: kolommenbalans
Financiële rapportages zoals balans en resultatenrekening waren al aanwezig. Vanwege de nodige vragen is hier nu ook een kolommenbalans aan toegevoegd.
Juli 2020: KNGU interface
Het systeem houdt alle nieuwe aanmeldingen, mutaties en afmeldingen bij om deze gegevens vervolgens gemakkelijk met de KNGU uit te wisselen. Vanuit de KNGU volgen automatische bondsnummers retour. Tevens is het mogelijk om de personen door te geven die een bondsgerelateerde functie bekleden zodat communicatie vanuit de KNGU eenvoudig op de juiste plek aankomt binnen de vereniging.
Juli 2020: conversietool voor DigiMembers bestanden
Download jouw exportbestanden bij DigiMembers, doe een upload binnen AllUnited en ga via onze conversie stappenplan zelf aan de slag met het inrichten van jouw nieuwe ledensysteem.
Juni 2020: diploma's, trainerslicenties en jury brevetten
Verbeterde mogelijkheden om de Nijntje diploma, diverse trainerslicenties en jury brevetten vast te leggen bij al jouw relaties.
Mei 2020: Afletterlijst debiteuren
Het digitaal inlezen van bankafschriften heeft bij de meeste penningmeesters de voorkeur. Sommige penningmeesters wensen te werken met een handmatige afletterlijst om hun debiteurenbeheer te voeren. Ook deze werkwijze hebben we mogelijk gemaakt zodat een penningmeester kan kiezen welke werkwijze voor hem of haar het meest geschikt is.
Mei 2020: Wachtlijsten en proeflessen
Stel per les een maximum in. Is het maximum bereikt, wordt er automatisch een wachtlijst gecreëerd. Naast een wachtlijst is het ook mogelijk om bij een les proeflessen/introducees toe te staan. Je kan het aantal bepalen maar ook welke gegevens een introducee dient achter te laten. Zo kan je op jouw gewenste manier de introducee benaderen en enthousiasmeren om bij jouw vereniging lid te worden.
April 2020: Digitale presentie voor trainers
Trainers zijn in staat om via de ledenmodule de digitale presentie van hun eigen lessen te voeren. Tevens kan een vereniging besluiten om leden ook de mogelijkheid te geven hun presentie door te geven.
Maart 2020: Leg uitgaande communicatie vast
‘Waar kan ik nagaan wanneer er naar een lid een bepaald bericht is verstuurd?’ bleek een prettige uitbreiding van onze mogelijkheden.
En wens je jouw financiële communicatie slechts inzichtelijk te maken voor jullie financieel verantwoordelijke(n), dan hebben we hier in de autorisaties ook gelijk rekening mee gehouden.
Het is nu mogelijk om dit via een logboek bij te houden voor de volgende communicatiemiddelen:
- Verzonden e-mails
- Verzonden facturen
- Verzonden nieuwsbrieven
- Eigen notities van bijvoorbeeld telefonisch gemaakte afspraken
Februari 2020: Akkoordverklaring bij lessen
Vanuit de AVG is een akkoordverklaring verplicht bij het inschrijven op lessen of evenementen. Bij de inschrijvingen zie je nu per deelnemer op welke verklaring er akkoord is gegeven. Schrijft een lid zich in voor lessen in het nieuwe seizoen (of extra lessen in het huidige seizoen) en heeft het lid akkoord gegeven op een oudere versie? Dan wordt het lid gevraagd om met de nieuwe verklaring akkoord te gaan.
Januari 2020: Factureren op lesuur
Een belangrijke stroom binnen het factureren betreffen de lessen. Hier spelen nog wel eens complexe facturatie regels, die zelfs over verschillende lestypes heen een behoorlijke hoeveelheid werk opleveren voor de penningmeester. Vandaar dat wij deze facturatie regels automatiseren zodat de penningmeester dit niet handmatig hoeft te corrigeren. Scheelt weer tijd!
Nu mogelijk – facturatie op basis van: het aantal lessen, tijdsduur van de lessen (ook met lessen van afwijkende tijdsduur), een persoonlijke staffel (bijv. 1e uur € 50, 2e uur € 45, 3e uur € 45, 4e uur € 38, etc.) of individuele presentie.
Januari 2020 Verbeteren les administratie
- Factureren op lesuur
(Reeds opgeleverd: januari 2020)
December 2019: Persoonlijke betalingstermijnen
Verenigingen zijn in staat hun eigen betalingstermijnen te realiseren. Een voorbeeld uit de praktijk: jullie seizoen duurt 12 maanden. Vanuit de vereniging is het wenselijk om niet in 12 maandelijkse termijnen de contributie te betalen, maar in 10 termijnen te betalen. Bij de laatste 2 maanden is het innen van contributie dan niet meer nodig, wat bij een eventuele opzegging van een lid nog wel eens tot conflicten leidden tussen vereniging en het toekomstige oud-lid.
November 2019: iDeal voor inschrijfgeld (wachtlijst) + Massaal anonimiseren oud-leden
iDeal voor inschrijfgeld (wachtlijst)
Een aantal gymnastiekverenigingen hanteren inschrijfgeld alvorens potentiële leden op de wachtlijst worden gezet. De betalingswijze iDeal verzorgt dat het inschrijfgeld al binnen is en achteraf geen factuur of betaling meer benodigd is.
Massal anonimiseren oud-leden
Sommige verenigingen wensen hun oud-leden op te schonen vanaf een bepaalde datum. Via massaal anonimiseren is dit nu mogelijk gemaakt.
Oktober 2019: Splitsen van lessen en evenementen + Meer mogelijkheden contributiesleutels bij toegestane groepen
Splitsen van lessen en evenementen
Vanuit de wensen van gymnastiekverenigingen bleek dat lessen en evenementen beter gesplitst kan worden om toekomstige wensen en autorisaties aan te kunnen. Deze ontwikkeling hebben we, met het oog op de toekomst, alvast doorgevoerd.
Meer mogelijkheden contributiesleutels bij toegestane groepen
Binnen een contributiesleutel kunnen meerdere regels spelen, maar binnen toegestane groepen was dit nog beperkter. Ook bij de toegestane groepen beschikken we nu ook over mogelijkheden om meerdere regels toe te passen (“AND”) of één van de regels toe te passen (“OR”).
Overstappen? Snel en makkelijk!
Datamigratietool vanuit je huidige digimembers pakket
Veelgestelde vragen over AllUnited
Welke gegevens worden met de KNGU uitgewisseld?
Deze gegevens staan vermeld op de pagina AVG onder het kopje AVG en de bond.
Als mijn vereniging kiest voor AllUnited, moet ik dan DigiMembers nog gebruiken?
Zodra de koppeling tussen de KNGU en AllUnited is gerealiseerd, heb je DigiMembers niet meer benodigd. Deze koppeling (alias KNGU interface) wordt op dit moment hard aan gewerkt en wensen we per 1-1-2020 te hebben gerealiseerd, inclusief het testen met onze huidige gymverenigingen.
Welke stappen spelen er tijdens de overgang van Digimembers naar AllUnited?
Om hierin meer duidelijkheid te geven hebben wij een stroomschema gemaakt. Klik hier om het schema te bekijken.
Is debiteurenbeheer met minder arbeid mogelijk?
Op dit moment dient mijn penningmeester de bankafschriften te printen om deze vervolgens met de hand na te lopen voor een correct debiteurenbeheer. Kan dit voortaan digitaal?
AllUnited ondersteunt het digitaal inlezen van de bankafschriften waarbij we zoveel als mogelijk proberen te herkennen en automatisch te boeken. De twijfelgevallen dient de penningmeester via de tussenrekening naar de correcte grootboekrekening te boeken. Is de tussenrekening leeg, kan de penningmeester aan de slag met de debiteurenadministratie inclusief aanmaningen e.d.