Skip to main content

Ledenadministratie software voor verenigingen

Vereenvoudig de relatie- en ledenadministratie van jouw vereniging! Met de Ledenadministratie software van AllUnited heb je altijd alle gegevens binnen handbereik, waar je ook bent. Het beheren en controleren van de verenigingsadministratie? Dat is simpel! Je behoudt overzicht en voorkomt dat zaken door elkaar gaan lopen.

Voordelen van onze Ledenadministratie software

Efficiënt familiebeheer

Binnen de Ledenadministratie software is het mogelijk om families te vormen. Het systeem stelt automatisch families voor op basis van postcode en huisnummer. Uiteraard kun je ook handmatig families samenstellen. Een familie ontvangt één clubblad en/of één factuur, waarbij eventuele familiekorting wordt toegepast.

Relatiekaart

Facturatie-instructies kunnen worden vastgelegd op de relatiekaart. Hierdoor voorkom je dat de penningmeester facturen automatisch kan verwerken en altijd handmatig een controle moet uitvoeren. Dit biedt de mogelijkheid om bijvoorbeeld een controle uit te voeren voor een specifiek lid of een eenmalige korting toe te passen.

Ledenrapportages

Met onze uitgebreide ledenrapportages kun je rechtstreeks communiceren met de doelgroep, bulkmutaties uitvoeren en grafieken genereren over bijvoorbeeld het verloop van het ledenbestand. Hierdoor ben je in staat om snel en eenvoudig te communiceren met leden en inzicht te krijgen in de ontwikkelingen van leden.

Ledenadministratie: alles op één plek

Door met de AllUnited Ledenadministratie de relaties van jouw sportclub of stichting te beheren, sta je sterker en heb je al jouw informatie op één centrale plek. Voeg taken, functies en activiteiten toe aan leden om een up-to-date en compleet verenigingsbeheer te creëren. Bovendien kan je de software voor ledenadministratie optioneel koppelen aan onze boekhoudadministratie software, zodat mutaties direct online verwerkt worden. Zo bespaar je tijd en moeite, doordat je nooit meer dezelfde gegevens op verschillende plaatsen hoeft in te voeren.

Digitale inschrijfformulieren

Met digitale inschrijfformulieren worden aanmeldingen direct naar de ledenadministrateur gestuurd, wat zorgt voor een efficiënte, snelle afhandeling. Maar er is meer! De formulieren zijn volledig aanpasbaar en bieden zelfs de mogelijkheid om pasfoto’s te uploaden. Onze software voor relatie- en ledenadministratie herkent automatisch families en oud-leden, waardoor het inschrijfproces nóg soepeler verloopt. Daarnaast kunnen er ook automatische berichten gekoppeld worden aan de inschrijfformulieren. Zo blijven leden direct op de hoogte van belangrijke informatie. Via de website kunnen leden rechtstreeks inschrijven voor de meest uiteenlopende lessen, cursussen en evenementen, waarbij ze direct een automatische bevestiging ontvangen.

    Relaties beheren zelf persoonsgegevens en privacy

    Ingelogde leden of relaties kunnen eenvoudig hun eigen persoonsgegevens wijzigen, zodat de administratie altijd up-to-date blijft. Vanzelfsprekend heeft de ledenadministrateur wel de controle over welke gegevens leden zelf mogen aanpassen.

    Koppeling met bonden

    Om samen te werken met verschillende sportbonden maken we gebruik van digitale gegevensuitwisseling van essentiële ledeninformatie. Hierdoor wordt de relatieadministratie van de vereniging in overeenstemming gebracht met de administratie van de bond. Naast het uitwisselen van ledengegevens is het ook mogelijk om competitieinformatie te delen, zoals wedstrijden, uitslagen en standen. Op deze manier wordt een naadloze integratie tussen beide systemen gerealiseerd.

    Ontdek meer over de AllUnited Ledenadministratie software