Skip to main content
Nieuw ticketsysteem Freshdesk bij AllUnited

Veelgestelde vragen over de overstap naar Freshdesk

Welkom op de Freshdesk FAQ-pagina. Hier vind je antwoorden op vragen over het nieuwe ticketsysteem dat we gaan introduceren aan het einde van het jaar. Als je verdere vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zijn er om je te helpen.

Freshdesk

Waarom stappen we over naar Freshdesk?

We streven ernaar om onze klantenservice continu te verbeteren. Freshdesk biedt ons de mogelijkheid om efficiënter en klantgerichter te werken, met verbeterde beschikbaarheid en functionaliteit. Dit betekent dat we sneller en proactiever kunnen reageren op jullie vragen en behoeften.

Wat zijn de voordelen van Freshdesk?

Met Freshdesk kunnen we:

  • Een verbeterde zoekfunctionaliteit binnen de handleiding/FAQ aanbieden.
  • Meer mogelijkheden bieden bij het aanmaken van tickets, zoals de optie voor bijlagen.
  • Een hogere efficiëntie in klantenservice bieden door betere toegankelijkheid van klantgegevens voor onze medewerkers. 24/7 bereikbaarheid garanderen, zelfs als AllUnited tijdelijk niet bereikbaar is.
Hoe blijf ik op de hoogte van de voortgang van de overstap?

We houden je up-to-date via e-mail en de backoffice. Zorg ervoor dat je ingeschreven bent voor onze nieuwsbrief en controleer de backoffice voor de laatste informatie.

Krijg ik een uitnodiging voor Freshdesk?

Ja, je ontvangt een uitnodiging via e-mail om je Freshdesk-account te activeren. Na het inloggen met de gegevens die in de uitnodiging worden verstrekt, heb je toegang tot het systeem. Je hoeft slechts één keer in te loggen; daarna blijf je ingelogd voor gemakkelijke toegang. Let op: hou ook je spambox in de gaten!

Wat moet ik doen als ik geen uitnodiging heb ontvangen?

Als je geen uitnodiging hebt ontvangen, kan dit om een van de volgende redenen zijn:

  1. Spambox controle: De uitnodiging is mogelijk in je spambox beland. Raadpleeg het bovenstaande gedeelte over het ontvangen van de uitnodiging voor meer informatie.
  2. Dubbel e-mailadres: Het kan zijn dat je een e-mailadres gebruikt dat al door een andere gebruiker wordt gebruikt.
  3. Niet mee gemigreerd: In zeldzame gevallen ben je mogelijk per ongeluk niet opgenomen in de migratie. In het geval van de tweede of derde reden, stuur ons een e-mail op info@allunited.nl met het onderwerp ‘Ik heb geen uitnodiging ontvangen’.

Voeg de volgende informatie toe aan je e-mail:

  • Naam van de vereniging
  • Gebruikersnaam
  • Voornaam
  • Achternaam
  • E-mailadres (zorg ervoor dat dit uniek is)
  • Telefoonnummer

Wij zullen je zo snel mogelijk assisteren om ervoor te zorgen dat je toegang krijgt tot onze diensten.

Komt er een nieuwe URL voor toegang tot het supportsysteem?

Ja, deze is beschikbaar, maar je kunt ook direct doorklikken vanuit diverse plekken in het AllUnited systeem.

Krijg ik een nieuwe gebruikersnaam om tickets in te schieten?

Je gebruikersnaam is het e-mailadres, dus zorg dat je hier een uniek e-mailadres voor gebruikt.

Moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken?

Ja, voor de eerste keer inloggen op Freshdesk wordt je gevraagd om een nieuw wachtwoord aan te maken. Dit zorgt voor een veilige toegang tot je account. Zorg ervoor dat je een sterk wachtwoord kiest dat je nog niet elders gebruikt.

Wat gebeurt er met openstaande tickets in het oude systeem?

Wij proberen zoveel mogelijk tickets in het oude systeem af te handelen, maar dit zal niet voor 100% lukken. Desondanks zullen we tegen die tijd alle openstaande tickets afsluiten, met het verzoek deze indien nodig opnieuw aan te maken in Freshdesk.

Alle gebruikers binnen ons systeem hebben op dit moment toegang tot alle tickets. Blijft dit ook zo werken in Freshdesk?

Alle tickets van verenigingen zijn te bekijken door hun gebruikers in Freshdesk. Voor het insturen/ aanmaken van tickets komt er we een onderscheid in lees- en schrijfrechten. Hierover zullen we op een later tijdstip meer informatie met jullie gaan delen. 

Blijven we ook toegang houden tot de huidige verzameling tickets?
Alle oude tickets blijven inderdaad in te zien in de back office van AllUnited, zodat je die altijd nog kunt teruglezen.
Wat kan ik verwachten van het Customer Care Center?
  • Kennisbank:
    In het Customer Care Center kan je terecht om handleidingen en FAQ’s te bekijken. Dit kan via de kennisbank of via het invoeren van een zoekopdracht.

  • Forums:
    Je hebt de beschikking over 4 forums waar je vragen kunt uitzetten en waar jullie elkaar als Gebruikers kunnen helpen.

  • Tickets:
    Je kan de tickets die door de diverse gebruikers ingeschoten zijn die behoren tot jullie Vereniging/Bedrijf bekijken/nalopen

  • Indienen tickets:
    Had je ticketrechten dan zal je als gebruiker ook bij de knop ‘Dien een ticket in’ kunnen gebruiken om je verzoek, probleem, wens etcetera bij ons neer te leggen. Ons antwoord zal via de e-mail bij je binnenkomen en je kan ook via deze e-mail direct op ons reageren, zonder dat je perse naar het Customer Care Center hoeft te gaan. Uiteraard is dit ook allemaal via het Customer Care Center te bekijken.
Moet ik elke keer opnieuw inloggen om in het Customer Care Center te komen?

In principe hoef je per browser (mocht je er meerdere gebruiken) na eenmaal ingelogd te zijn geweest niet meer opnieuw in te loggen, mits je de checkbox bij de eerste keer inloggen bij ‘Onthoud mij op deze computer’ aangevinkt laat staan.

Hoe kunnen we in de toekomst nieuwe gebruikers aanmelden of juist afmelden?

Dit kan via het Customer Care Center zelf via de knop ‘Dien een ticket in’. Selecteer bij ‘Type hulpvraag’  ‘Gebruiker aanmelden voor Customer Care Center’ of ‘Gebruiker afmelden voor Customer Care Center’
N.B. We gaan bij het aanmelden van een nieuwe gebruiker ervan uit dat de betreffende gebruiker dan wel al als gebruiker in AllUnited is ingevoerd.