Help! Leden hebben een onterechte factuur gekregen! Een veelgehoorde hulpvraag. Echter is dit vaak niet het geval, maar lag de oorzaak in een verkeerde/onduidelijke omschrijving van de gefactureerde contributie(s). Hier is nu een oplossing voor gecreëerd.

Hoe

De seizoensomschrijving of aanduidingen kunnen nu automatisch aan de contributies worden toegevoegd (op de factuur) zonder dat je dit zelf in de omschrijving hoeft toe te voegen. Dat zorgt ervoor dat leden zien voor welk jaar de contributie wordt gerekend.

Instellen

Dit kan je instellen via de contributies zelf (Activiteiten & Teams >> Instellingen >> Contributies >> Selecteren >> Wijzigen). Klik op de contributie waar je het wilt aanpassen.  Je kunt de volgende keuzes als getoond in onderstaande afbeelding maken:

  • Facebook
  • LinkedIn

Effect van geselecteerde keuze

  • Geen keuze, dan zie je alleen de regel in de omschrijving staan en wordt er geen seizoen toegevoegd in de factuur zelf.
  • Seizoen voor/achter omschrijving: De seizoensomschrijving als ingegeven via Activiteiten & Teams >> Seizoenen bij de kolom Seizoen wordt voor of achter de omschrijving in de factuur zelf  toegevoegd.
  • Periode voor/achter omschrijving: De ingegeven vanaf – t/m data als ingegeven via Activiteiten & Teams >> Seizoenen worden voor of achter de omschrijving in de factuur zelf toegevoegd.

Tip

Maak zeker gebruik van de keuze. Vanaf dat moment zal je altijd keurig in de factuur terug kunnen vinden om welke contributie het gaat en  welke periode deze beslaat.

Gevolg

Geen onduidelijkheden en geen noodzaak meer om de seizoenen bij de omschrijvingen aan te passen na het kopiëren van de contributies.

Kortom

Gemak alom.

Share This