Een nieuwe inschrijver of een lid heeft zijn gegevens aangepast? Je kan hier nu een notificatiemail voor bijvoorbeeld je ledenadministrateur aan hangen.

Aangezien elke vereniging hierbij andere wensen heeft, kan dit door de vereniging zelf ingesteld worden. Hieronder volgt een kort stappenplan hoe dit te doen.

Stap 1

Breng voor jezelf in kaart of en wie op welk moment een notificatie moet ontvangen en hang hier een functie aan (bijv. ledenadministrateur, voorzitter, jeugdcommissie etc.) of gebruik bestaande functies.

Stap 2

Zorg dat deze functies goed ingesteld staan. Ga hiervoor naar instellingen. In het blok relaties kies je voor functiegroepen. Kijk of hier alle groepen in staan. Zo nee, voeg deze dan toe. Ga dan naar functies. Maak hier de functies aan van de mensen die een notificatie moeten ontvangen. Zorg voor een unieke functiecode, kies voor de juiste functiegroep waar ze onder moeten hangen en geef een duidelijke omschrijving van de functie en zorg dat het mailadres hier ingevuld is. Gaat het hier om een persoon, die jullie niet perse getoond willen hebben onder een bepaalde commissiepagina (functiegroep), dan kan je ‘Blokkeer CMS’ aanvinken.

Stap 3

Ga bij instellingen naar het blok inschrijfformulier en kies voor templates. Klik hier op de button wijzigen en selecteer indien nodig het bijbehorende inschrijfformulier. Ga vervolgens naar het tweede blok status. Hier is nu het selectieveld ‘informeer functie’ aan toegevoegd. Selecteer bij ‘inschrijfformulier nieuw’ bijvoorbeeld ‘ledenadministratie’ en in het vervolg zal de ledenadministrateur een notificatie ontvangen, zodra een nieuw lid zich aanmeldt. Dit kan je ook aangeven bij mogelijke andere statussen die jullie binnen dit proces aanhouden. Zodra een nieuw lid die status toegewezen krijgt, kan je ervoor zorgen dat iemand hiervan een notificatie ontvangt.
Ook kan je dit instellen in het blok ‘inschrijfformulier route’. Zodra een inschrijving toegewezen wordt aan een item in deze route, bijv “TC Dames”, dan kan ervoor gezorgd worden dat bijv. de voorzitter van deze Technische Commissie een notificatie ontvangt.

Via de website kunnen leden inloggen en mutaties zoals adreswijzigingen doorgeven. Wil je dat iemand hiervan een notificatie ontvangt, dan kan je dit doorgeven via een helpdeskticket. Dit vind namelijk bij de relatietypes plaats. Dus geef aan van welke relatietypes je een notificiatie wilt onvangen en welke functie hierbij ingevuld moet worden. Deze zal dan een notificatie ontvangen op het moment dat een mutatie plaatsvindt.

Is het een en ander nog niet duidelijk of heb je nog vragen hierover? Dien deze dan in via het ticketsysteem.

Share This