Let op! Vandaag hebben wij een nieuw SSL-certificaat geïnstalleerd op onze mailpakketten. Hierdoor is de mailserver nu definitief over op “mailserver1.allunited.nl“.

Laatste dagen ontvangen wij vragen van verenigingen waarom hun mail niet meer kunnen beheren. Wat blijkt is dat deze personen nog gebruik maakt van “mail.domeinnaam.nl” in plaats van “mailserver1.allunited.nl“.

In februari 2017 zijn wij overgegaan op een algemene hostname voor de mail, namelijk “mailserver1.allunited.nl”. Tot vandaag hebben wij mail.vereniging.nl wel in stand gehouden als een alias voor gebruikers die nog de oude instellingen gebruikten. Ons certificaat stond op het punt om te verlopen, waardoor wij vandaag een nieuw certificaat hebben geïnstalleerd. Dit nieuwe SSL-certificaat geeft dan ook foutmeldingen bij mensen die nog steeds mail.vereniging.nl gebruiken.

Door de instellingen in jouw mailprogramma aan te passen kan je de mails weer ontvangen en versturen. Wat voorheen “mail.vereniging.nl” was moet nu “mailserver1.allunited.nl” worden, dus voor inkomende en uitgaande mailserver wordt hetzelfde adres gebruikt. In enkele gevallen is het ook nodig om de poortnummers in te stellen, dan is de poort voor inkomende mailserver 143 en uitgaande mailserver 587. Gebruikersnaam (mailadres@vereniging.nl) en wachtwoord blijven hetzelfde als voorheen.

Zie hieronder een voorbeeld van de instellingen in outlook:

  • Facebook
  • LinkedIn

Ook voor webmail is het verstandig om “https://mailserver1.allunited.nl/roundcube” te gebruiken.

Share This