We hebben op veler verzoek een aantal nieuwe opties toegevoegd aan de bar- en vrijwilligersdienstenmodule in AllUnited. Onderstaande vernieuwingen komen deze week live.

  1. Bevestigingsmail na opgeven bar- of vrijwilligersdiensten
  2. Dienst vrijgeven nu met meer mogelijkheden
  3. Voor leden: puntenoverzicht op website of ledenmodule
  4. Voor leden: overzicht van alle data van mijn diensten

1. Bevestigingsmail na opgeven bar- of vrijwilligersdiensten

Deze functionaliteit is december 2018 aangekondigd en gaat nu live. Als een lid zich voor een bardienst heeft opgegeven óf als het lid via auto-vullen voor een dienst is ingeroosterd, dan zal dit lid over 60 minuten een automatische mail toegestuurd krijgen. Dit gebeurt ook als de bar-/vrijwilligers coördinator handmatig een persoon aan een dienst koppelt.

Hoe werkt dit in de praktijk. Een voorbeeld:
Jan geeft zich om 19:15 op voor een bardienst. AllUnited registreert dit en zet een mailtje klaar om verstuurd te worden om 20:15. Als Jan vóór 20:15 zich voor nog 2 andere diensten opgeeft, dan staan er 3 diensten in dit mailtje. Als Jan om 20:16 voor zichzelf nog een bardienst opgeeft, ontvangt hij 2 mailtjes. Eentje om 20:15 en eentje om 21:16. De bardiensten worden getoond op volgorde van invoer.

Belangrijk!
Om deze functionaliteit goed te gebruiken, is het van belang dat de instructies in onze handleiding goed opgevolgd worden. Om misverstanden te voorkomen: aan de automatische berichtgeving (meestal 1 dag en 7 dagen van tevoren) is niets gewijzigd, deze blijft gewoon bestaan (indien geactiveerd).

2. Dienst vrijgeven nu met meer mogelijkheden

Op verzoek van veel clubs hebben we een uitschrijf periode toegevoegd aan de dienstenplanner. De uitschrijf periode geeft aan hoe er met het vrijgeven van een dienst door een lid wordt omgegaan. De club kan zelf de uitschrijf periode bepalen (van 1 dag t/m 1 jaar) via planning -> instellingen -> (diensten) schema diensttypes -> wijzigen.

Voorbeeld bij een uitschrijf periode van 1 maand:
Stel een lid heeft eerder al een dienst opgegeven op 30-4-2019
Vervolgens kan hij/zij niet op 30-4-2019
Op de website wil hij/zij dan ook de dienst vrijgeven.

Er zijn nu 2 mogelijkheden:
1. Tussen 30-3-2019 en 30-4-2019 (= 1 maand) kan hij/zij wel vrijgeven, máár blijft de dienst op zijn/haar naam staan totdat de dienst is overgenomen door een ander persoon.
2. In de periode tot 29-3-2019 kan hij/zij de dienst vrijgeven en verdwijnt zijn/haar naam van het dienstenschema op de website. De naam blijft dus niet staan zoals bij punt 1 wel het geval is.

LET OP: als de uitschrijf  periode gewenst is, moet dit bij alle bardiensten worden opgegeven. De uitschrijf periode kan overigens wel variëren per bardienst. Standaard staat de uitschrijf periode uit. Dit betekent dat bij vrijgeven de naam blijft staan totdat de dienst is overgenomen door een ander.

Tip! Het is verder ook mogelijk om via de selectie wizard inzage te krijgen wie zijn/haar dienst heeft vrijgegeven. Als je deze (gratis) wizard wilt hebben, maak dan een ticket aan.

  • Facebook
  • LinkedIn

3. Voor leden: puntenoverzicht op website/ledenmodule

Een andere vraag die we veel krijgen, is of het mogelijk is dat leden, na inlog op clubwebsite, zelf kunnen inzien hoeveel punten zij behaald hebben en eventueel nog moeten behalen. We kunnen deze én onderstaande rapportage activeren. (Zie 4.)  Voor het activeren van deze en onderstaande rapportage vragen we éénmalig 25 EUR, omdat we één en ander moeten instellen bij jullie vereniging. Indien je dit wilt, stuur een ticket in.

  • Facebook
  • LinkedIn

4. Voor leden: overzicht van alle data van mijn diensten

Naast deze mogelijkheid hebben we het ook mogelijk gemaakt dat leden in 1 overzicht kunnen zien wanneer zij bardienst hebben. We kunnen deze én bovenstaande rapportage activeren. (Zie 3.)  Voor het activeren van deze en bovenstaande rapportage vragen we éénmalig 25 EUR, omdat we één en ander moeten instellen bij jullie vereniging. Indien je dit wilt, stuur een ticket in.

  • Facebook
  • LinkedIn
Share This