Binnen de gerichte mails naar relaties is het nu ook mogelijk om een afdrukformulier als bijlage mee te sturen. Om deze bijlage vanuit de backoffice mee te kunnen sturen dienen er een aantal handelingen te worden uitgevoerd.  

 

Stap 1: Ga naar Instellingen – Blok Algemeen — Afdrukformulieren – Selecteren
Hier maak je de bijlage op. Dit gaat op dezelfde wijze als bijvoorbeeld de ‘inschrijfbrief’ of ‘ factuur’. Onderaan het document vind je het mailblok die je daar dus moet vullen.

 

Stap 2: Ga naar Diversen – Communicatie – Etiketten/ Exportbestanden van relaties 
Voordat de mail gestuurd gaat worden, zijn er een aantal waarschuwingen op zijn plaats.

  1. Let op dat je niet per ongeluk op EMAIL VERSTUREN klikt. Want eenmaal daarop klikken en het geselecteerde document wordt gelijk verstuurd en met een beetje pech naar al je actieve relaties. Dus doe eerst een paar controleslagen. Bijvoorbeeld door eerst op AFDRUK TONEN te klikken en eerst alleen jezelf te selecteren en te mailen.
  2. Natuurlijk kan je ook al een stuk controleren bij INSTELLINGEN – BLOK ALGEMEEN – AFDRUKFORMULIEREN
  3. Klik sowieso voordat je definitief gaat mailen, en de mail moet maar naar een kleine selectie gaan, eerst op AFDRUKTONEN, zodat je daar kan nagaan of de juiste selectie is gemaakt. Ga hem daarna pas mailen.

 

Share This