Contents
Waarom de NFB
kiest voor Unify
Jos Verhoeven – Voorzitter
Unify is een moderne sport-CRM applicatie die zeer geschikt is voor kleine en middelgrote bonden en hun verenigingen. Naar een dergelijk systeem waren we al heel lang op zoek, maar liepen vast op de kosten. Door het volume en de investeringskracht van Nederland Sport, wordt dit nu ook voor een kleine bond als de NFB betaalbaar.

Welke voordelen ziet de NFB ook voor andere bonden?
Heel belangrijk is dat we met elkaar volume creëren. Door samen te werken worden automatiseringsoplossingen die normaal alleen voor hele grote bonden realiseerbaar zijn ineens ook voor kleine en middelgrote bonden betaalbaar. Je huidige administratieve taken gaan minder tijd kosten en worden kwalitatief beter. Daardoor krijgen je bestuurs- en overige kaderleden ook veel meer tijd om aan de slag te gaan met de dingen die er echt toe doen (en die ook veel leuker zijn). Ook kun je veel beter communiceren met je verenigingen, leden en geïnteresseerden.
Hoe wordt de achterban van de NFB met Unify ondersteunt?
Alle NFB verenigingen krijgen een eigen Unify omgeving waarin zij hun ledenadministratie kunnen bijhouden, maar ook hun financiële administratie en evenementen. Die Unify omgevingen “praten” met de centrale NFB administratie zodat ledenmutaties niet meer apart hoeven worden doorgegeven. Daarnaast komt er een NFB app waarmee leden bijv. adreswijzigingen door kunnen geven. Ook komen er standaard websites met gekoppelde aanmeldfuncties en andere zaken die voor (potentiële) leden interessant zijn.
Hoe belangrijk is het initiatief Nederland Sport voor de ontwikkeling van de sport?
Voor de NFB, maar feitelijk voor alle sportbonden met minder dan 100.000 leden is Nederland Sport van heel groot belang. De sportbeleving in Nederland individualiseert en digitaliseert in heel hoog tempo en Corona crisis heeft dit effect nog versterkt. Als kleine georganiseerde sportaanbieder moet je vechten voor je plek en zichtbaarheid in die nieuwe wereld. Dan moet je enerzijds mee in de communicatiekanalen die de moderne sporter verwacht en tegelijkertijd vol kunnen focussen op het ontwikkelen van passend sportaanbod. Dat lukt alleen als je administratieve organisatie ook helemaal van deze tijd is. En dan wordt het ook weer gewoon leuk om je in te zetten voor een sportbond omdat je volledig aan de slag kunt met jouw geliefde sport en haar sporters.