AllUnited mag in diverse sportmarkten de leidende verenigingsoplossing zijn, in de hockeymarkt is ze klein en relatief onbekend. Zeker ten opzichte van Lisa, die bijna een monopoliepositie heeft ingenomen. Vreemd omdat de grondleggers van AllUnited uit de hockeymarkt komen. We spraken op het Noordwijkse strand met William van Rijn.

Nieuwe energie
‘Binnen hockey zijn wij duidelijk de ‘challenger’’, zegt William van Rijn, de nieuwe energieke directeur van AllUnited. Een positie die wij graag innemen. Het maakt je innovatiever. Lisa is zeker geen slechte oplossing, wij moeten bewijzen dat we een betere oplossing  hebben. Met meer gemak, beleving en interactie. Zonder AllUnited zou de hockeymarkt afhankelijk zijn van één oplossing, iets wat in onze beleving een ongezonde situatie is voor iedere markt waarin wij opereren.

Hoe creëer je meer gemak, meer beleving en interactie?
Focus bij ons ligt op het leven in en rond de vereniging. Wij proberen het bestuur te ontzorgen, richten ons nadrukkelijk op de communicatieprocessen met de leden, maar denken ook verder dan dat. Daar worden wij nu actiever bij geholpen door ons moederbedrijf, Aan Zee. Een bekend service designbureau. Ons ontwikkelteam is daarbij recent uitgebreid met drie nieuwe enthousiaste ontwikkelaars.

Samenwerking met hockeyclubs
Wij gaan straks het verschil maken. Lisa heeft een enorme slimme voorsprong genomen met de App en enkele hockey specifieke zaken, maar wij komen eraan.

Onze nieuwe ClubApp is veel beter en vooral leuker en we werken nu samen met enkele hockeyclubs om de laatste missende hockeyspecifieke onderdelen aan te scherpen. Deze zijn binnenkort allemaal afgerond zodat de vergelijking met Lisa op functionaliteit geen issue meer is. Dan gaat het om de partij die de gaafste innovaties brengt en de meest volledige applicatie levert, van lid tot bestuurder.

Professionalisering
Daarbij verandert ook de hockeymarkt en zie je dat clubs zich steeds meer als bedrijven moeten gedragen. Goede financiële rapportages en analyses op data worden steeds belangrijker. Denk ook aan exploitatie van de club bijvoorbeeld, of het delen/verhuren van accommodaties/zalen. Zaken waar ons systeem nu steeds beter in wordt. Voorzitters en andere bestuurders zijn daar erg blij mee en weten vaak niet wat ze zien.

Met welke punten maken jullie het verschil?
We zijn zeer prijsvriendelijk. Dat scheelt hockeyclubs al snel duizenden euro’s per jaar. Qua innovaties timmeren we hard aan de weg. Met de nieuwe ClubApp maken we een grote inhaalslag, maar ook met de websites, nieuwsbrievenmodule, evenemententool, beoordelingstool (TIPS) en de management rapportagemodule maken we in onze andere markten veel indruk. Ook zetten we vol in op ontzorging van clubs, iets dat steeds populairder wordt.

Ontzorging van clubs?
Diverse clubs maken gebruik van onze No Worries dienstverlening, waarin we de volledige financiële administratie uitvoeren voor clubs (binnen AllUnited) en de voorzitter op zijn dashboard mee kan kijken met de financiële statussen. Ook weer zeer prijsvriendelijk en binnen je eigen systeem dus je kan het zo weer overnemen.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+

Clubs kunnen dus iets verwachten?
Zeker, het is belangrijk dat er iets te kiezen is en blijft voor Hockeyclubs. Ik weet zeker dat we verenigingen kunnen verrassen nu. Zodra de pilots met de nieuwe hockeyclubs volledig zijn afgerond en onze App bij de hockeyclubs gezien wordt zal er sowieso wat gaan gebeuren. Dat is zo leuk aan deze wereld.

Share This