Vrijwilligers plannen wordt een fluitje van een cent met de
Dienstenmodule
Met de diensten module heeft de vereniging altijd en overal een overzicht van de planning en verdeling van alle vrijwilligerstaken. De leden schrijven zichzelf in voor diensten of geven hun voorkeuren aan, de vrijwilligerscoördinator plant de taken in. De leden worden automatisch op de hoogte gebracht van de ingedeelde dienst per mail. Laat het systeem het werk doen!
Diensten plannen gaat verder
Bij diverse verenigingen vervullen leden ook diensten. Bijvoorbeeld achter de bar. Een hele klus om deze planningen te maken en bij te houden. Dit kan een stuk eenvoudiger. Leden kunnen zichzelf inschrijven voor een dienst, worden ingedeeld door de barcommissie of worden automatisch ingedeeld vanuit het systeem. Bij het automatisch indelen wordt er rekening gehouden met de randvoorwaarden van de vereniging. Zo kunnen bepaalde groepen worden uitgesloten. Denk hierbij aan leden onder een leeftijdsgrens of boven een bepaalde leeftijdsgrens en functionarissen die al veel werkzaamheden voor de vereniging uitvoeren.

Slim inzetbaar
Doordat de diensten module via meerdere communicatie middelen te gebruiken is, is het voor de leden mogelijk om op ieder moment en op elke locatie zichzelf in te schrijven voor een dienst, deze beschikbaar te stellen of over te nemen van een ander lid.
Hoe wij het verschil maken
Leden geven zelf beschikbaarheid op
Het is altijd fijn als vrijwilligers beschikbaar zijn om de handen uit de mouwen te steken. Maar ook vrijwilligers hebben drukke agenda’s of gaan soms op vakantie. Daarom biedt AllUnited de leden de mogelijkheid om hun beschikbaarheid op te geven
inclusief extra voorkeuren. Handig voor de planners!
Automatische notificaties
Als een lid zich voor een bardienst heeft opgegeven óf is ingeroosterd, dan zal een automatische mail naar het lid gestuurd worden, dat het lid is ingedeeld op een bardienst. Om te voorkomen dat leden niet op de hoogte zijn dat zij een dienst moeten draaien, kunnen nog extra notificaties gestuurd worden als herinnering. Zo is het lid altijd op de hoogte wanneer een dienst gedraaid moet worden.
Diensten ter overname aanbieden
Het komt regelmatig voor dat het lid toch niet de dienst kan draaien. Het lid kan dan de dienst open zetten ter overname. Een ander lid kan dan deze dienst via de website overnemen. Deze wijziging wordt direct in de administratie doorgevoerd. Totdat de dienst door iemand anders is overgenomen, blijft het originele lid verantwoordelijk voor de dienst. Is er geen vervanger gevonden, dan zal het lid zelf de dienst moeten draaien of vervanging moeten zoeken.
Inzicht in eigen diensten en behaalde punten
Leden hebben behoefte aan een overzicht wanneer zij diensten dienen te draaien. Binnen AllUnited komen deze diensten netjes terug in de persoonlijke agenda, maar ook in het dienstenschema kan men de eigen diensten selecteren. Daarbij zijn het aantal behaalde vrijwilligerspunten van belang. Op de persoonlijke pagina worden het aantal behaalde of de nog te behalen punten getoond.
Overal inzetbaar
Thuis aan de eettafel op de vereniging zelf de dienstenplanning bekijken? Dat kan! De diensten module van AllUnited maakt het mogelijk jouw diensten zelf in te plannen op de Clubwebsite, in de Ledenmodule of in de ClubApp.

Inrichting op maat
De diensten module is op vele manieren te configureren. Er kan veel. Denk aan het automatisch vullen van het schema, werken met vrijwilligerspunten, automatische notificaties versturen, uitsluiten van functionarissen en veel meer. Daag jij ons uit?